Prva beba iz odmrznutog embriona u Kragujevcu
29/03/2021
Prijava za vakcinaciju i na pijaci
05/04/2021

“Mogu da učim, mogu da radim”

Svetski dan autizma obeležava se 2. aprila, u okviru kampanje “Mogu da učim, mogu da radim”, sa ciljem da se podigne svest o (ne)pristupačnosti obrazovanja i zapošljavanja osoba sa autizmom, što je posebno otežano u trenutnim uslovima pandemije. Kampanja je praćena grafičkim crtežom ruku koje drže razne alate za rad, a koje treba da demonstriraju raznovrsnost mogućnosti i načina na koje ljudi sa autizmom mogu da se radno uključe u društvo.
Savez udruženja Srbije za pomoć osobama sa autizmom pozvao je donosioce odluka u našoj zemlji da se aktivno posvete i uključe u uklanjanje mnogobrojnih barijera, koje sprečavaju ljude iz autističnog spektra u ostvarivanju osnovnih ljudskih prava.

– Оve godine je 13 godina od kako je na snagu stupila Konvencija UN o pravima osoba sa invaliditetom, a 12 godina otkako ju je Srbija ratifikovala, a njena primena i dalje je nepotpuna u mnogim oblastima Prema oceni Evropskog parlamenta i UN, osobe sa autizmom su jedna od socijalno najisključivijih grupa ljudi – navode u Savezu.


Autizam je složeni razvojni poremećaj koji se obično javlja tokom prve tri godine života. Mnogi stručnjaci veruju da ovaj problem nije izazvan jednim uzrokom. Postoje ozbiljni pokazatelji da autizam nastaje kao posledica različitih faktora koji utiču na razvoj mozga, njegovu strukturu i funkcionisanje.

– Ispoljava se kroz probleme u čulnom opažanju, govoru, mišljenju i razumevanju socijalnih situacija. Zbog toga se ponašanje i odnos sa spoljašnjim svetom razvija drugačije.Uprkos početnim verovanjima u suprotno, autizam nije retka pojava. Poznato je da, ukoliko se podrazumeva ceo spektar autističnih poremećaja, poremećaj može uticati na skoro 6 od 1.000 osoba – navode u Savezu.


Oni ističu da autizam može da se desi svakoj porodici, bez obzira na rasnu, nacionalnu i etničku pripadnost, socijalni i ekonomski status, i četvorostruko je učestaliji kod dečaka nego kod devojčica. Rana dijagnostika, tretman i uključivanje u obrazovni proces su ključni za decu sa autizmom. Tako im se može pomoći da razviju svoje socijalne i komunikacione veštine, postanu samostalniji i vode ispunjeniji i produktivniji život.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *