Ponovo zaustavljen postupak VTO
17/07/2020
Tramp podržava otvaranje škola na jesen
23/07/2020

Kako prevazići psihološku krizu

Svi kojima su neophodni psihološka podrška, razumevanje ili savet zbog krize koju preživljavaju usled epidemije Kovid 19 mogu da se obrate stručnjacima iz Psihološkog kol centra Doma zdravlja „Novi Sad“

Savet i podršku građani mogu dobiti svakog dana od 07-20 časova na brojeve telefona 021/4879-640 i 4879-641, a saslušaće ih zdravstveni saradnici iz Razvojnog i Savetovališta za mlade, kao i iz službe za zdravstvenu zaštitu dece. Među njima su najbrojniji psiholozi, ali tu su i pedagozi i defektolog.

Iz DZ “Novi Sad” upozoravaju da su pandemija, uvođenje vanrednog stanja, održavanje socijalne i fizičke distance, kao i promena načina rada uticali na stanje produženog stresa, osećaj nesigurnosti, anksioznosti, straha, zabrinutosti i gubitka kontrole. Kod ljudi osetljivijeg mentalnog zdravlja došlo je do aktiviranja već postojećih simptoma, zbog čega su se građani u početku najčešće i obraćali za psihološku pomoć i podršku.

 „Situacija u kojoj se nalazimo za sve nas je nova i pred nama su postavljeni izazovi kako u ličnom, tako i u profesionalnom životu. Sve to je evidentno uticalo na mentalno zdravlje stanovništva. Mi smo primili veliki broj poziva od naših sugrađana svih uzrasta, zabrinutih za sopstveno i zdravlje svojih najbližih. Najčešće su nam se obraćali za pomoć starije i usamljene osobe, kao i osobe ranjivijeg mentalnog stanja, kao i mlađi ljudi zabrinuti za egzistenciju, porodičnu, materijalnu, obrazovnu ili zdravstvenu“ – kažu zaposleni u Psihološkom call centru.

Iz ovog tima, svim našim sugrađanima daju sledeće psihološke preporuke i smernice:

  •  Obezbedite objektivne i tačne informacije o korona virusu u našoj sredini. Preplavljenost velikim brojem informacija iz različitih izvora umanjuje mogućnost realne procene i adekvatnog  racionalnog reagovanja u datoj situaciji
  • Budite otvoreni i dostupni u komunikaciji sa članovima svoje porodice, razgovarajte o vestima i korona virusu na način koji je prilagođen osobi i datom uzrastu
  • Neophodno je održavati svakodnevnu rutinu, koja će pomoći odraslima i deci da zadrže osećanje sigurnosti,  kontrole i upravljanja vlastitim životima
  • Psihološka podrška osobama upućenim na karantin
  • Podrška ljudima i informisanje o neophodnosti traženja dodatne pomoći. Pojedinci koji  osećaju uznemirenost, teskobu, napetost, izraženu tugu, bes, paniku, depresivne reakcije koje negativno utiču na njhov o sveukupno funkcionisanje neophodno je da se obrate specijalistima za mentalno zdravlje
  • Poželjno je održavati komunikaciju sa ljudima iz bliskog okruženja uz prilagođavanje aktuelnim uslovima života i predloženim merama od strane tima stučnjaka za prevenciju COVID 19
  • Organizujte svoju pažnju svakodnevnim aktivnostima i  sadržajima koji vam prijaju,  a za koje možda ranije niste imali dovoljno vremena

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *