UNICEF u Srbiji i Kafeterija, započeli su saradnju i lansirali novi kapućino, čijom kupovinom potrošači doniraju novac za mlade u Srbiji. “Kako si? Ali stvarno” natpis je koji se nalazi na specijalno dizajniranim svetloplavim šoljama kafe za poneti, koje imaju za cilj da podignu svest o važnosti mentalnog zdravlja kod mladih i adolescenata. Od svake kupovine kafe 50 dinara se donira UNICEF-u u Srbiji za projekat posvećen mentalnom zdravlju mladih. Kafe u plavoj šolji moći će da se kupe u svim Kafeterijama u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Vrnjačkoj Banji, kao i preko platforme za poručivanje Wolt. Prihod od donacija biće usmeren na dalje jačanje razvoja sistema zaštite mentalnog zdravlja i psiho-socijalne podrške u Srbiji.
Čak 17 odsto dece i mladih u Srbiji primetilo je pogoršanje mentalnog zdravlja tokom pandemije, svaki šesti adolescent od 16 do 17 godina u našoj zemlji je pod rizikom lošeg mentalnog zdravlja, a više od 21 odsto na nedeljnom nivou prijavljuje nervozu. Iako tema mentalnog zdravlja postaje sve prisutnija u društvu, brojke ukazuju na postojanje stigme, budući da 34 odsto mladih i dalje samo ponekad razgovara o ovome, 21 odsto izuzetno retko, dok 14 odsto njih to nikada ne čini.
“Kampanja “Kako si? Ali stvarno.” ima za cilj da unapredii sistem podrške mladima u oblasti psihosocijalne pomoći, obezbedi veću informisanost i smanji stigmu u vezi sa problemima mentalnog zdravlja, a upravo su nove kapućino šolje u Kafeteriji odličan način da naše poruke stignu do velikog broja mladih ljudi. Verujemo da koristeći šolju kafe kao medij doprinosimo tome da ovo postane svakodnevna tema, o kojoj možemo otvoreno da razgovaramo u svakoj prilici. Zahvalni smo Kafeteriji što je prepoznala značaj problema mnogih mladih ljudi u Srbiji. U ovom poduhvatu veoma nam je bitna i podrška kompanija, jer briga za mentalno zdravlje dece i adolescenata počinje upravo mobilizacijom cele zajednice”, istakla je Vesna Savić Đukić, šefica za saradnju sa privatnim sektorom u UNICEF-u u Srbiji.
Ovaj projekat UNICEF realizuje u saradnji sa Kafeterijom, koja zapošljava veliki broj mladih.
“Kao društveno odgovorna kompanija veoma smo ponosni što smo, zajedno sa UNICEF-om, u mogućnosti da na nivou cele zemlje pošaljemo vrlo važnu poruku mladima. Osim prema gostima, kojima gotovo svako jutro počinje sa našom čašom u ruci, kao kompanija koja zapošljava više od 600 mladih do 25 godina, smatramo da imamo veliku odgovornost da poziv o važnosti očuvanja mentalnog zdravlja krene upravo od nas. Interesovanje za kampanju je veliko već od prvog dana i potrudićemo se da ovo bitno pitanje “Kako si? Ali stvarno.”, dođe u ruke što većeg broja adolescenata u Srbiji”, rekla je operativna direktorka Kafeterija Ljubica Lađevac.
Sveukupni napori usmereni su ka razvoju svesti o higijeni mentalnog zdravlja i jačanju kapaciteta stručnjaka za rano otkrivanje znakova poremećaja i kriza, pružanje i praćenje efikasnosti usluga zaštite mentalnog zdravlja i psihosocijalne podrške mladima. Prioritet je i poboljšanje pristupa različitim uslugama prilagođenim uzrastu, identifikovanje potreba za izmenu relevantnih politika. UNICEF u Srbiji planira da u saradnji sa privatnim sektorom i poslovnom zajednicom kreira održiva rešenja, odnosno sistem podrške za mlade ljude i adolescente u Srbiji koji se suočavaju sa problemima mentalnog zdravlja.